miércoles, 5 de junio de 2013

Reus Viu el Vi es suma al Manifest dels vins catalans



Reus Viu el Vi és la primera fira després de Vijuny, celebrada el passat cap de setmana al mercat de Santa Caterina de Barcelona, a difondre el manifest dels vins catalans, un projecte privat promogut també per la Guia dels Vins de Catalunya que neix amb la vocació de convertir-se en una nova plataforma per a la difusió i promoció dels vins elaborats a Catalunya i oberta a la participació de tothom. La iniciativa està pensada per al públic local i internacional.

A l’estand d’informació de la fira Reus Viu el Vi, situat a la plaça de la Llibertat, estarà disponible el manifest del vi català. Tothom qui n’aconsegueixi un exemplar i que es faci una fotografia amb el document i la pengi al twitter amb l’etiqueta #reusviuelvi participarà en el concurs fotogràfic de la fira en l’àmbit específic de la promoció dels vins catalans.

Coneix el projecte www.vinscatalans.com

El projecte està impulsat per l'equip de La Guia de vins de Catalunya i l'estudi de disseny Toormix i la primera peça que s'ha generat és el Manifest en defensa dels vins catalans. Un decàleg que pretén ser el punt de partida per al desenvolupament de diverses accions originals que ajudin a presentar la cultura del vi a tots aquells consumidors no iniciats i explicar també les bondats del vi català així com el benefici que es genera al propi territori.

Vins Catalans vol ser una marca paraigua que recolzi totes aquelles activitats, iniciatives, propostes i noves idees que ajudin a la difusió i promoció dels vins catalans, perquè entenem la nova plataforma com una eina oberta, integradora i participativa en el que tothom s’hi pot implicar de forma directa.

La primera peça a més del Manifest és la "Propina Pro-Vins Catalans", unes monedes per reivindicar una millor presència del vi català als restaurants que es van presentar per primer cop al Festival Vijuny el passat 1 de juny a Barcelona i que estaran presents a totes les fires i esdeveniments que així ho demanin. Una campanya d'estil "guerrilla" que pretén convertir als consumidors en agents compromesos a través d'accions creatives i participatives.

La marca vins catalans és una idea de l'estudi de disseny toormix amb la intenció de crear una nova identitat que aglutini els valors de tots els vins catalans a través d'una imatge única. Una marca dinàmica i rica que transmet la varietat i la personalitat de cada zona i explica de forma gràfica la riquesa del propi territori. És per això que el mateix logotip pot prendre diferents estils de subratllat que identifiquen les diverses peculiaritats de les 12 denominacions d'origen explicades a través de símbols que expressen la climatologia i el territori (vent, sòl, muntanya, humitat,...). Un exercici simple que es composa a través de la forma geogràfica de Catalunya i que es declina en diverses peces gràfiques que juguen amb la forma de cadascuna de les zones.

Una identitat que pretén alhora explicar l'objectiu del projecte: tots units farem més força. Per tant cal començar amb una imatge que aglutini totes les DO i tots els valors dels vins fets a Catalunya per explicar aquesta idea.

Web en fase beta on es pot llegir el Manifest complert i compartir-lo:



Informació del projecte gràfic de "vins catalans":

Reus, 5 de juny de 2013

No hay comentarios:

Publicar un comentario